28.01 Austraalia ilmast ja päiksest




Oi kui kaua olen seda postitust juba plaaninud alustada. Nüüd kui olen veidi voodihaige on ideaalne võimalus seda aga teha. Olen telefoni juba nädalaid kogunud väikseid märksõnu sest kirjutada tahaks niii paljust, aga kui blogi lahti võtan on pea alati tühi.


Ilm ja UV indeks
Mis on siin Eesti suvega erinevat on see, et päeva kestvus on üsna lühike. Päike tõuseb 5 ajal, ning kell 20 on juba täiesti pime. 9 tundi pimedust pärsib ka selle, et hommikud on väga külmad. Okei kõlan nagu oleksin selle soojaga siin ära hellitatud, aga no hommikused 10-12c on ikka jõhkralt külmad :D  
 Eelmisel nädala oli selline Eesti suve ilm. Kraadid olid üsna madalad, 20 kanti. Oli ka Austraalia kohta üllatavalt palju vihma. Vihm paneb ka meie töö seisma, ehk üks päev tulime juba enne lõunat koju tagasi ning ühel päeval ei läinudki tööle (saadeti hommikul sms, et ei pea tulema). Siin juba olles ei soovi aga väga neid tühju vabu päevi, tekitab neljapäevasel palgapäeval korraliku ahhetuse :D Väga kodune tunne oli ka päeval, kus hommikul tööle sõites oli taevas hall ja sadas õrna seenekat. Vahepeal tuli päikesekiir, tuul ning viimased 2h tööl oli lagi päike ja 0 tuult. Hommikul sombuse ilmaga ei pannud me ka kreemi peale, seega kärssasime :D

 Mina olen alati olnud selline luigeke, kes ühegi Eesti suvega endale arvestatavat jumet peale ei saa. Ja ega ma ei ole ka seda tüüpi kes viitsiks päev läbi tiksuda kuskil selle poindiga, et jumala eest nüüd pruun oleks. Seega on mulle öeldud, et mind võib kogemata luige pähe maha lasta :D Viimased kaks suve olen ka põhiliselt laudas veetnud niiet pole imestada midagi :D Aga no siin Austraalias.. Kui te näeksite mind te ei tunneks ära. No muidugi konkreetselt praegu ma olen ÜLENI tulipunane ja põlenud, villid üle kere voodis pikali ja liikumisvõimetu. Lisaksin ka pildi, aga nii mallukas ma veel ei julge olla, et oma paistes punasest mordast siia pildi lisaksin :D
 Jah mul on kogu kere lisaks ekstreemsele päiksepõletusele ja paistes. Mu nägu on kirjeldamatu, läigib after sun spreist, on tulipunane ja paistes.. Isegi mu silmalaod on punased.. ja paistes. Panen muidu iga päev kreemi endale vastavalt riietusele kõikjale kuhu päike peale hakata võib, kuid see päev ei pannud ma endale grammigi kreemi. Omad vitsad!

Siin on minust pilt tegelikult peale seda, kui päikse käes ära kõrbesin. Poleks nagu midagi väga viga, eks?

Ja siit saab veidi aimu, kui suur on olnud 'tooni' muutus minu naha puhul, aii :D
Muidugi ka minu kaunis farmis saadud tossu-päevitus.. :D See pilt on tehtud juba siis, kui olin liikumisvõimetu, kuid tänaseks on mu jalalabad ka juba täitsa okeid :D


Hakkasin siis mina uurima, et mis see UV indeks siin endast kujutab. Eestis pole kunagi selle vastu väga huvi tundnud. 

1-3 MADAL
4-6 KESKMINE
7-8 KÕRGE
9-10 VÄGA KÕRGE JA OHTLIK

Näide :
Keskmine eestlane saab UV-indeksi 3 puhul põletuseni küündiva doosi 50 minutiga, indeksi 6 puhul kaks korda lühema ajaga - 25 minutiga. 

Teadsin, et sel nädalal on meil suhteliselt kuumad ilmad, ja vaatasin mis siin siis UV indeks on. 
 Täna 28 jaanuar kell 12:00 on UV indeks 13.2!

Oh well, ma ei ole enam üllatunud, et ka minu alati truult valge ihu siin trauma sai. 

Nüüd olengi täna kodus, voodis. Liigutamine on ülimalt valus, riideid ei sooviks hea meelega tunnistada ning ka oma juustel ei ole lubatud minu kere vastu minna. Eile polnud eriti isu midagi süüa, kuid täna hommikusööki süües sain aru, et nägu on ikka väga paistes ja nahk ei 'paindu'? Sest terve lusikatäis sööki lendas mulle peale, kuna suu ei tulnud nii lahti kui ma oleks arvanud :D :D Lihtsalt nahk ei andnud järgi ja olin nagu väike linnupoeg :D Veider asi mis siia kirja panna, aga naljakas oli ka :D


Igatsen kodu,
Tsauu!







Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

Back on track :) Belgia

06.04 Belgia